Wednesday, January 28, 2009

Sekadar Renungan......

Salam...

Aku tertarik dengan satu tulisan di blog cikgu akaun ni. dia pon dpt email dari group Ansara Jasin... (tak salah aku, Ansara ni persatuan bekas pelajar2 MRSM), segala macam perasaan ada dalam diri... apa pun dalam diri ini cuma perlu sentiasa bersedia menghadapi sebarang kemungkinan... semoga Allah lindungi kita semua....

sekadar nak kongsi dengan kawan2 apa yang aku baca dan cuba renungkan... terpulang kepada masing2 untuk menilainya....

teringat jugak cerita Dato' Sabudin (a.k.a Cikgu Sabudin Hassan) dlm sesi ceramah di Bainun suatu ketika dulu. Tak salah aku masa Kursus Kepimpinan ke apa ke. Dia citer tentang Melayu, Islam, Ummatan Wassotan, siap suruh pejam mata lagi.

Buat renungan...

Andai Malaysia diserang seperti negara Islam yang lain….

Apabila negara-negara Islam yang lain dilanda peperangan atau diserang oleh askar kafir….. kita sering mendengar pemimpin-2 kita menggunakan modal seperti ini..” Kita patut bersyukur Malaysia aman dan damai….” Tetapi pernahkah kita berfikir untuk sejenak, sejarah ditulis setelah ia berlaku, tetapi sejarah tidak dapat diramal ketika ia sedang berlaku. Ketika rakyat Islam Bosnia disembelih oleh paramilitari Serb, pada malam sebelumnya mereka hidup seperti biasa dan tidak pernah terlintas bahawa keesokan harinya akan bermulanya hari celaka bagi mereka. Jadi, untuk sejenak cuber kiter berfikir dalam bentuk reverse engineering iaitu: Bagaimana jika kita yang diserang oleh kuasa kuffar seperti negara Islam lain, dan negara Islam yang lain plak jadik cam kiter?

MALAYSIA DISERANG ???
untuk menanam kesedaran ke atas Melayu Yang Mudah Lupa.
(Melayu Mudah Lupa kata Mahathir)

AMARIKOS menyatakan Malaysia sarang pengganas.. ada pejuang Hizbullah terlepas ke malaysia …lalu menghantar Kapal Pengangkut Pesawatnya (CARRIER) di Selat Melaka dan di Laut China Selatan. Menghantar kapal selam nuklearnya dgn muatan peluru berpandu membawa armada tentera untuk menyerang malaysia …

AMARIKOS menyuruh negara berhampiran dengan Malaysia yang merupakan sekutu rapatnya SINGOFURO di selatan, TAHAILAND di Utara dan PILLIPINNOS di Timur menenyerang Malaysia dengan alasan memburu pengganas al-Qaeda atau Hizbullah sama seperti alasan Israel menyerang Lubnan dan Palestin.

Walaupun Malaysia cakap Malaysia negara bebas pengganas tentera Kuffar tetap menyerang malaysia jugak sama seperti mereka menyerang Iraq kerana mereka dakwa Iraq ada senjata pemusnah, Afghanistan ada Pengganas Taliban, Lubnan ada Pengganas Hibullah dan Malaysia ada Pengganas Jemaah Islamiah.

Malaysia tetap mempertahankan Malaysia ini tidak ada pengganas tetapi suara kita tidak dihiraukan sama seperti mereka tidak hiraukan Afghanistan , Iraq , Lubnan dan Palestin.

Sebelum tiba saat MALAYSIA DISERANG ini Perdana Menteri kita… YB Wakil Rakyat… Parlimen dan ADUN… Tauke-tauke Cina yang kaya… semua cabut lari ke keluar negara dengan jet dan pesawat peribadi masing-masing. Mereka ada duit untuk cari perlindungan di luar negara.

Tinggallah rakyat Melayu Islam yang miskin hina ini di negara sendiri, menunggu masa untuk diserang oleh tentera Kuffar AMARIKOS dan sekutunya. Barulah rakyat tahu bahawa pemimpin Melayu dan tauke cina yang dijadikan pepimpin sebelum ini tidak sama seperti Khalifah Umar Al-Khattab… Khalifah Ali Abi Thalib… Khalifah Khalid Al-Walid… Khalifah Salahuddin Al-Ayubbi… yang sanggup berada dibarisan hadapan berdepan musuh-musuh Islam.

SAAT Peperangan bermula….

Tempat yang mula-mula sekali dibom adalah Putrajaya, diikuti negeri-negeri lain. AMARIKOS dan Sekutunya mengebom…melancar peluru berpandu… membedil…menembak Rakyat Malaysia…mereka membunuh Orang tua… perempuan dan Anak-anak kecil orang melayu islam kita…sama seperti Yahudi menembak dan membunuh rakyat Lubnan yang tak berdosa!!!
AMARIKOS dan sekutunya menyerang MALAYSIA secara besar-besaran. Apabila selesai pesawat pejuang di Selat Melaka mengebom Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kuala Lumpur . Datang lagi pesawat musuh silih berganti…..

Apabila selesai pesawat pejuang di laut China Selatan mengebom Kelantan, Terengganu, Pahang….datang lagi pesawat musuh silih berganti….
Johor pula dibedil dengan peluru berpandu jarak sederhana SINGOFURO… diserang dengan jet-jet pejuang SINGOFURO yang sentiasa melalui ruang udaranya… menghujani bom-bom dan roket…kemudian Johor dan negeri sembilan dapat ditawan tentera musuh.

Anda di berada di Kedah….Pasukan Darat tentera Bersekutu mara dari bahagian Utara…tentera bersekutu semakin dekat dengan rumah anda… menentang pintu rumah anda….anda bersama dengan Isteri yang sarat mengandung dan 3 orang anak ketakutan dalam rumah…

Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun anda depan mata anda…sebagaimana tentera Sebia memperkosa umat Islam Bosnia …muncung senapang ditujukan di kepala anda…
Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawak masa jamuan Raya 2006…diajukan muncung senapang…

DAMMMMMM…anak kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu…
Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan, Palestin mati ditembak.. anda tidak mempunyai perasaan apa-apa… sekarang berlaku kepada diri sendiri… baru tahu perasaan sedih anak mati ditembak di depan mata…..

Anda menangis ketakutan….

Tentera bersekutu merampas Isteri anda yang sarat mengandung, dibawa menaiki trak…untuk dijadikan habuan tentera dalam kem. Anda dipukul separuh mati oleh tentera bersekutu meninggalkan anda patah riuk berlumuran darah. Anda sangka anda sudah mati….tetapi umur anda masih panjang….anda masih hidup…anda merangkak menuju ke hutan berhampiran disebuah bukit untuk menyembunyikan diri….

Anda mengalirkan air mata… INGAT AKAN ALLAH….

Ujian peperangan berlaku didepan mata anda sekarang. Anda sebelum ini tidak pernah terlintas dengan peperangan. Kita sering disogokkan negara kita aman, tiada peperangan, tiada pertumpahan darah tiba-tiba hari ini diuji berlaku peperangan.

Pemimpin tersebut yang menyatakan negara kita aman cabut menghilangkan diri.. Anda sudah tiada siapa lagi didunia ini….
Anak perempuan diperkosa dan dibunuh didepan mata…
Anak kecil ditembak didepan mata…
Isteri dirampas untuk diperkosa…. didepan mata!!!!
kawan-kawan…sahabat taulan… ramai yang terkorban..
dan tidak kurang juga yang cedera parahh..

Dipuncak bukit anda melihat kampung halaman anda terbakar. Mayat orang melayu Islam bergelimpangan mati terutama golongan orang tua dan kanak-kanak yang tidak sempat melarikan diri…mereka tidak bernasib baik seperti anda…

Diatas bukit itu juga…anda melihat beribu-ribu Tentera bersekutu berkumpul untuk membunuh dan menembak saki-baki orang melayu Islam yang masih selamat… mengerledah setiap ruang yang ada untuk memburu Al-Qaeda, Hizbullah atau Jemaah Islamiah… tetapi umat Islam lain yang jadi mangsa…
Sementara menunggu sakaratul maut menjemput anda apabila anda tersua dengan Tentera bersekutu nanti….

Apa yang anda Harapkan pada masa itu????

Tiada perkara lain yang anda harapkan kecuali…
BANTUAN ALLAH….
BANTUAN TENTERA UNTUK MEMBELA AGAMA ALLAH…


ANDA MENGHARAPKAN UMAT ISLAM DARI NEGARA LAIN MEMBERI BANTUAN KETENTERAAN KEPADA MALAYSIA … ANDA MENGHARAPKAN SAUDARA SEAGAMA DENGAN ANDA MELINDUNGI ANDA DARIPADA SERANGAN TENTERA KUFFAR!!!! ANDA MENGHARAPKAN BANTUAN TENTERA JIHAD FI SABILILLAH DARIPADA INDONESIA, SELATAN THAILAND, BANGLADESH, PAKISTAN,DAN NEGARA OIC YANG LAINNNNNN…..BAGI MELAWAN TENTERA PENCEROBOH BUMI MALAYSIA INI……

Tetapi tunggu punya tunggu…. bantuan ketenteraan tidak kunjung tiba…

ANDA TERDENGAR UCAPAN DARIPADA PEMIMPIN DUNIA ISLAM YANG LAIN menyatakan:

“Kami Negara-Negara Islam Mengutuk tentera PENCEROBOH menyerang Malaysia ” (Presiden Burkina Faso, Pengerusi OIC yang baru)

“Kami akan menghantar 10 000 Tentera pengaman ke MALAYSIA selepas tamat perang nanti…setelah habis kawasan Malaysia dibom oleh tentera bersekutu”(Presiden NAM )

“Alhamdulillah… Negara kita Indonesia aman damai berbanding dengan negara Malaysia yang dilanda peperangan…Kita semua patut bersyukur… kita dapat menyambut hari raya aidilfitri dan deepavali dalam suasana yang aman harmoni”, Presiden Indonesia- Negara Umat Islam paling ramai. (Pemimpin Malaysia selalu sebut camni)

“Tak apa… selepas peperangan tamat… Kami akan menghantar para pendakwah ke Malaysia untuk mendidik rakyat Malaysia ” Wakil Penduduk Islam Selatan Thailand )

“Kami akan menghantar bekalan makanan dan ubatan kepada Penduduk Islam Malaysia yang dilanda peperangan” Pemimpin Arab Saudi)..bagi komen dan pendapat…

APA PERASAAN ANDA APABILA MENDENGAR UCAPAN PEMIMPIN-PEMIMPIN ISLAM SEPERTI DIATAS DIKALA ANDA MEMERLUKAN BANTUAN KETENTERAAN DARIPADA MEREKA??

fikir-fikirkan. ......


Semoga dijauhkan perkara2 ini drp kita, umat Islam Malaysia...

Monday, January 5, 2009

2009- adakah tahun yang penuh aman bahagia?

salam..
dah lama tak menulis panjang...
tapi hari ini aku cukup tak tahan lagi...

pertamanya,
aman kah dunia pada tahun ini?inilah persoalan yg menghantui aku sedari penghujung 2008...
lihat sahaja berita di media, hari-hari menyajikan nasib rakyat Palestin yang terus menjadi mangsa keganasan Israel...
regim Zionis itu bagai tidak berhati perut dan sifat kemanusiaan yang semakin bertukar menjadi sifat kebinatangan terus membedil dan mengebom negara Palestin...
semakin hari, jumlah rakyat yang terkorban semakin meningkat. dan yang paling menyedihkan aku, kanak-kanak yang masih putih,suci turut menjadi mangsa korban serangan roket, peluru berpandu, bom, kereta kebal dan peluru tidak bermata tentera laknat Israel...

apakah ini permulaan tahun 2009 bakal disajikan dengan banyak kematian?
andai ada peluang, marilah kita beramai-ramai menunaikan solat hajat dan berdoa untuk nasib malang rakyat Palestin dan berdoa semoga regim ganas tersebut berkubur....
namun, andai kerusi PPB dan kabinet negara2 Islam dan bukan Islam, yang masih hanya pandai berkata-kata ibarat burung kakak tua yang hanya bijak menyebut-nyebut, dan menyahut-nyahut kosong, selagi itu keganasan tidak berhenti dan malah akan terusss menjadi igauan buruk seluruh dunia...

Keduanya,
sejak awal 2009, kemalangan jalan raya di Malaysia semakin buruk..statistik menunjukkan pertambahan angka kematian yang amat tidak menyenangkan...
di Malaysia, kita tidak ada perang...kita tidak ada pertumpahan darah akibat bedilan roket dan peluru berpandu, namun kita penuh dengan manusia gila yang memandu kenderaan umpama peluru berpandu dan roket regim Zionis!!! dan MEMBUNUH rakyat saban hari!!!

aku pernah memiliki kereta yang boleh mencapai kelajuan hingga 200hp suatu ketika dulu...
..namun aku tidak pernah gila di jalanraya hingga memudaratkan pemandu-pemandu disekeliling aku...sekarang, aku masih memandu laju,namun hanya laju ketika bermain Need For Speed di skrin layar bersama PS2...bukan tidak gila lagi, tapi cukup untuk tidak membahayakan pemandu-pemandu sebenar di jalan raya sebenar...

tidak guna memasang tali pinggang belakang seperti saranan pihak berkuasa, mahupun kita pasang 4 point harnes Sabelt sekalipon, jika kelajuan itu menggila di atas jalan tar, ditambah dengan 'isi setan di kepala' , mabuk, ecstasy,ice dsb, dan perangai-perangai biadap menekan pedal hingga ke lantai, dan menjerit "Jalan ini aku yang punya!!!"..BULLSHIT!!!
mulai hari ini, aku benci pemandu seperti ini!!dan korang boleh benci pada aku jika aku pon sama seperti itu!!!

hentikanlah kematian ini!!!
ingatlah Allah dan Tuhan Yang Maha Kuasa!
banyakkan bersabar!!!bawak laju pon akan lari ker apa yang dikejar????

buangkan lah stiker yang ditampal yg tertulis: "Beware!Baby On Board", atau "Lady driver in the Car", "University Of ****kaplahotak", "Beauti*ul", even stiker 'P' dsb,
jika ciri-ciri murni asal stiker terbabit tiada dlm jiwa pemandu yg memandu yg kununnya educated, businesman/women, naive...shit!!!


TOLONG HENTIKAN SEMUA KEMATIAN YG TIDAK DIUNDANG DI ATAS!!!
gbone.

p/s SALAM MAAL HIJRAH & SELAMAT TAHUN BARU 2009 buat kalian semua!!!