Bismillah....
Image Hosted by ImageShack.us

Monday, August 10, 2009

Fakta & Nombor (facts & figures)

Salam Sejahtera semua.

Sebelum aku teruskan, aku nk ucap tahniah pd. mizan n the geng yg dpt hadir utk reunion baru2 ni. Tahniah n teruskan usaha murni kalian semua.

Ni dapatan2 n permerhatian aku, bkn pndai sgt wat analisa, cuba2 je ni, sila2 la lihat ye.

REUNION YG PERTAMA
Tarikh : 18hb, bulan n tahun x brapa ingat. Anggaran dlm tahun 2001 atau 2002
Masa : Hari Raya (tak pasti raya ke berapa), tengah hari
Tempat : Hotel Hillcity, Ipoh
Batch : 1987-1991
Kehadiran : 27/45 @ 60%
jumlah 45 ni aku amik dri senarai nama n no. tepon batch kita
Status : Majoriti kawan2 lom kawin lagi, bujang trang tang tang (termasuk aku)
Lokasi tugas/kerja : pelbagai lokasi di Malaysia



REUNION YG KE-2
Tarikh : 2hb & 3hb ogos 2008
Masa : Sabtu, Ahad, (pagi,tengah hari,petang,malam)
Tempat : SMRPB
Batch : Semua
Kehadiran : 14/45 @ 31.11%
jumlah 45 ni aku amik dri senarai nama n no. tepon batch kita
Status : Majoriti kawan2 dah kawin n berkuaga(termasuk aku)
Lokasi tugas/kerja : pelbagai lokasi di Malaysia



REUNION YG KE-3
Tarikh : 4hb oktober 2008
Masa : Hari Raya ke-4, tengah hari
Tempat : SMRPB
Batch : 1987-1991
Kehadiran : 25/45 @ 55.56%
jumlah 45 ni aku amik dri senarai nama n no. tepon batch kita
Status : Majoriti kawan2 dah kawin n berkuaga
Lokasi tugas/kerja : pelbagai lokasi di Malaysia


REUNION YG KE-4
Tarikh : 1hb & 2hb ogos 2009
Masa : Sabtu, Ahad, (pagi,tengah hari,petang,malam)
Tempat : SMRPB
Batch : Semua
Kehadiran : 5/45 @ 11.11%
jumlah 45 ni aku amik dri senarai nama n no. tepon batch kita
Status : Majoriti kawan2 dah kawin n berkuaga
Lokasi tugas/kerja : pelbagai lokasi di Malaysia


DAPATAN2 (mungkin leh jadi KESIMPULAN2)

1. Kehadiran paling ramai waktu cuti HARI RAYA AIDILFITRI

2. Kehadiran paling ramai waktu kawan2 masih solo molo, single mingle

3. Kehadiran paling ramai apabila batch 1987-1991 yg anjurkan. (Batch lain tolonglah sangat2, jgn kecik ati tau). Mungkin diorg nak rasa privacy n dpat melepaskan rindu dendam ngan kawan2 1 batch

4. Kehadiran paling ramai pada waktu cuti yg majoritinya boleh bercuti (i.e Cuti Raya). Cuti hujung minggu bulan Ogos, mungkin tak ramai boleh bercuti.

5. Kehadiran paling ramai jika disertai dengan awek2 cun......hehe (jgn marah, gurau2 je). No. 5 ni bukan kesimpulan. Dah abis dah kesimpulan.


CADANGAN2

1. Masa yg sesuai amat penting utk dapat kumpulkan kawan2. Tapi ni bkn faktor paling utama. Bkn apa, kekadang tugas masing2 amat2 memerlukan komitmen masing2, maaflah, aku pon xdapat dtg sbb sabtu tu ada aktiviti koko kat skolah.

2. Mungkin kita wat Hari Keluarga Besar (bawak la semua famili, jgn bawa 1 kampung sudah) setahun sekali ke, 2 tahun sekali ke, kena susun betul2 spt mana cadangan epoi, cantik punya susun supaya peratus ketidakhadiran dpt dikurangkan. Nak jadikan 0% tak hadir, mustahil la kan

3. Semua kawan2 kena komited, kalo dah xleh sangat tu takpela. Tapi jgn la menguzurkan diri selalu. Apa yang penting? KERJASAMA.....

4. Bagi yg tak dapat datang, kuat kan azam, lepaih ni nak datang, nak together gather dengan kawan2 lama. Bagi yg datang plak, jgn la kecik ati ngn yg tak datang. Think positive, sangka baik aje. Doa2 kan diorg akan datang utk masa2 akan datang.

5. Semua ni adalah atas KESUKARELAAN individu masing2, tiada paksaan. Tapi percayalah, tanyalah, soal lah, selidiklah, sok sek sok sek lah kawan2 yg datang. Betapa best nyer bila jumpa kawan2 lama ni. Takpayah bercakap banyak pon, asyik tersenyum je, bahgia sambil2 terkenang2 peristiwa2 lama


Reunion ke-5 bila? Raya tahun ni ke?

Aku mohon maaf banyak2 dulu sbb utk raya ni tak dapat la nak datang sbb, insyaallah anak aku ni nak dapat adik baru. Due nya raya ke-2, insyaallah.

Sekian, terima kasih.


4 comments:

miezanz said...

thanx bro Ishak...

Re-Union taun nih? Mmg ada dalam kepala aku nak buat mcm last year... cumanya baru dalam peringkat usul belum di bawa berbincang. Kalo ikut cadangannya aku nak buat mcm last year juga, tapi harap tahun nih lebih ramai lagi yang akan datang. Harap kepada semua sahabat tolonglah hebah-hebahkanlah kepada sahabat lain dan janganlah selalu tanya aku sapa lagi yang hadir?

Unknown said...

Aku menyokong analisa dan cadangan sdr Sahak. Batch gathering seringkali mendapat sambutan berbanding dgn perjumpaan AGM. Maklumlah, AGM kan nak pilih sukarelawan utk berkhidmat utk alumni. Tugas berat memandangkan komitmen yg kurang dr setiap ex-bainunian. Perjumpaan hari raya adalah idea yg baik sbb masing2 bercuti. Ada juga idea nak buat hari keluarga batch kat Bkt Merah Lake Town sbb dekat dgn highway dan Gunung Semanggol, Selingsing, Taiping. Tak gitu Mizan??


p/s: Cikgu Sahak, rasa2nya batch kita ada 60 org. Maybe boleh trace sapa2 yg x tersenarai.

owner said...

thanks azrul.bilangan tu (45org) aku amik dari senarai fon dlm blog ni. mmg rasanya ramai lagi. lom masuk hood tarmizi, hayatul suraya,mohd asri dll.snang citer sapa2 lahir 1974 skolah bainun tu batch kita la. special case utk syed je,tu lahir lambat,hehe

gbone said...

salam,
analisa yg baguih dr sahak..haaa..
mcm ni baru semua nampak,sbb dari data,bleh buat kesimpulan..
so,cdgn buat gath time2 hari2 besor mcm Raya tuh aku rasa pon seswai sangat,TAPI utk sesetengah org plak,time cuti Raya la plak dia ada byk xtvt bersama keluarga,sedara mara,kawan2 ofis etc...
so camna?
utk X-Bainunian,aku rasa komited kawan2 X-skolah aku rasa kena letak priority jugak laaa....yg lain2 tu pada aku,biorla kita letak priority yg nombor akhir2...