Bismillah....
Image Hosted by ImageShack.us

Monday, August 3, 2009

Tahniah to AJK BAtch kita, Mizan & Kawan2 yg Komited

tahniah kpd semua yg dpt datang ke skolah mgu lepas..komitmen kalian harap2 beri galakan pada kawan2 yg lain..

aku awal2 lagi dh bgtau dlm facebook dan sms dulu,yg aku ada trip yg aku sendiri organize utk staff aku ke Melaka & Nilai 3..bukan trip aku n famili saja,tp trip tu aku sendiri organize satu bas PDRM penuh utk staf2 yg lain dan dh dirancang berbulan sudah..benda tuh aku nk kensel,aku rasa aku tak patut pentingkan diri aku jugak...semua pon dh booking bersurat,mcm driver,co-driver,PDRM Melaka,hotel,bas,ada komiti kami sendri dll...

aku rasa begitu jugak dgn kawan2 kita yg tiba2 last minit kensel,mesti ada sebab..cuma mkin susah depa nk cerita,nti ingat buat mcm2 alasan pulak..harap semua bleh faham...
kita dh bekerjaya,bekeluarga,macam2 hal boleh berlaku,even saat2 akhir event tu nk berjalan...tapi kita tak boleh beri alasan mudah2 jika sebenarnya kita mampu pergi gath batch di bainun,tapi sengaja buatkan tidak mampu pergi...itu pada aku tak adil utk kawan2 yg dh bertungkus lumus nk jayakan..
bukan senang nak jayakan sesuatu event..aku dh pernah jadik event grand annual dinner program committe masa keje kilang/production dulu,event2 kelab PMC aka Protonmania(kelab kereta aku)-siap panjat SUK,MTPN,pegi ofis Mat Keruzan kt Silverstone mintak sponsor etc, skrg pulak keje gomen,sibuk buat event itu ini(Kejohanan la,Sukan la...)..BUKAN SENANG...

berbanding kawan2 yg cuma perlu hadirkan diri datang join xtvt tu sahaja...
nak set up, nak kerja belakang tabir dengan titik peluh yg percuma, kena maki,kena marah,tiada siapa tahu, sebab kerja hanya BELAKANG TABIR....nampak mcm mudah..tp tanyalah Mizan..brapa kali dia sanggup turun Ipoh dr Penang semata2 nk meeting..duit minyak kereta,tol,makan minum dia,semua dia tanggung sendiri....

okay lah..pada yg dapat hadir,kita bagi kredit pada depa...tapi tak perlu lah kita bebel2 sangat nanti lagi kawan2 tak suka kita...dan nanti lagi lah kurang sambutan xtvt kita masa depan..
macam ni lah...sembang kosong pon x guna..baik kita diskas post mortem dan apa cadanagn kita utk xtvt akan datang.aku pya cadanagn:

1. kita buat pecahan small committe utk batch,terpulang nk ikut zone ke,ikut negeri ker,ikut kepala group2 masa di Bainun dlu ke(kita kan ada puak masing2 hehehe), dlm tu ada laki2 ada pompuan cth mcm kita buat gath raya yg ramai hadir bertahun2 dulu di Hillcity Hotel.maknanya tak le mizan fikir sorang2,pecah kepala dia sok..committte nih function utk meeting dan setting program...tapi kepala komiti nih tetap Mizan..sebab dia ketua batch kita dan dh dilantik jadik AJK Batch..

2. bila buat functional commite,baru masing2 ada peranan..tak ler terbiar sorang2 je buat kerja..at same time,kita semua akan 'hidup' dan ada team work...

3. kita kena adakan semula Mesyuarat Agung utk batch kita...ini pon utk hidupkan semula mana2 ahli yg dh 'mati'...secara x langsung semua akan xtive balik..

4. semua kena simpan database kawan2, dan sentiasa bleh berhubung...buat masa nih medium perhubungan yg aku nmpak berkesan ialah facebook...aku dlm tu slalu gak bleh contact Mizan,Yus,Sam,Yer,Wan Ainiza, KE dll....aku rasa wajibkan semua daftar FB supaya kita bleh sentiasa tag along bila perlu...kalo blog kita nih mandom,kurang2nya kita ada medium lain...tp Blog ini pon kena bookmark kat Blog masing2(aku dh lama tag kan url blog nih dalam blog aku)...

5. selalu2 lah kita berhubungan samada melalui telefon, internet, email dll..ringan2 kan mulut,jari dan mata masing2 utk bertegur sapa..jangan la malu2...ni aku teok yg pompuan segan2 nk tegur semua kawan2 laki..hanya certain2 org jer...apa nk malu...kita dulu makan nasik dari satu kawah yg sama...

6. berilah lebih komitmen pada alumni kita, batch kita esp sungguhpon masing2 dh bekeluarga ,kerja etc...tapi itu terpulanglah..tak paksa..kalo rasa nk jalinkan silaturrahim smpi bila2,apa salahnya..tp kalo rasa nk 'tidur' pon x siapa bleh halang..hak masing2...

untung sebenarnya kita dpt Mizan,sebab dia sanggup beri komitmen,rela hati utk batch kita..jadik penggerak pada kita termasuk aku sendiri...kalo dia takde,sapa yg rasa sanggup pikul tanggung jawab ini?

aku baru balik trip tu malam tadi ,sampai rumah terus online smpi jam 1,2 pagi sbb nk teok kot2 mizan ada update dlm blog pasal xtvt..punyala xcited nk tau..ekekek...

itu lah saja bebelan aku...sapa2 bleh bagi cadangan,silakan dlm ruangan komen..nanti kita display..

epoi

2 comments:

miezanz said...

thanx epoi... aku x maksudkan hang dalam posting sebelum nih... hahahaha.

1.terus terang aku katakan aku sememangnya kecewa dengan kehadiran semalam... sebenarnya kalo setakat nak jumpa Kim, det dan yusri yunus xpayah tunggu ada event kat bainun pun boleh jumpa. Aku harapkan ramai lagi kawan-kawan yang jarang2 dapat jumpa boleh luangkan sedikit masa untuk datang.

2. Aku kecewa kerana hanya sorang dua sahaja yang reply SMS yang aku hantar maklumkan event yang kita buat last weekend. Tak payah aku cakap siapa yang reply, walaupun replynya bukanlah berbunyi "thanx, kita jumpa di sana" sebaliknya "maaf xdapat hadir sebab ada hal" sekurang-kurangnya aku tahu dan membuktikan korang komited. Aku paham korang tentu ada seribu satu alasan. Namun aku hanya kecewa dan tak ambik hati langsung biarlah walau satu hari nanti hanya aku sorang sahaja dari batch kita yang hadir aku akan tetap hadir selagi Allah mengurniakan tenaga untuk aku.

3. Antara soklan yang korang tanya aku setiap kali ada apa2 event adalah sapa lagi batch kita yang datang?
Kenapa perlu ada kawan2 satu batch baru nak join? Apakah selama 5 tahun bersekolah di Bainun korang hanya kenal kawan-kawan batch kita sahaja?

maaf aku kasar sikit kali ini...

kole said...

rilek miezanz walaupun hanya kita 2 org yg hadir,kita mesti terus maju